.

Amb aquest blog vull delectar-vos amb les receptes culinàries que vaig experimentant dia rere dia. Espero que us engresqueu a provar-les, i no dubteu a fer-me arribar qualsevol comentari o suggeriment.

diumenge, 14 d’agost del 2011

Galetes d'avellanes

Hazelnut cookies / Galletas de avellana

De la visita a la parentela de Tivissa ens en vam endur, entre altres coses, un bon sac d'avellanes. Vaig pensar que provaria de fer les galetes d'avellanes que havia vist en el llibre La cuina del bosc:

La veritat és que l'aspecte no sé com es pot millorar, ja que és difícil donar-los forma perquè la consistència de la pasta no permet utilitzar un motlle, i la "pistola" per fer galetes que tinc de temps enrere, o no sé com va, o se m'ha fet malbé. De totes maneres, només cal que en proveu un bocí per comprovar que són delicioses. Pel nostre gust, s'hi podria treure una mica de sucre a la recepta, però vaja, jo us la transcric tal com és al llibre i em reservo el dret de modificar-ne les proporcions més endavant.

Ingredients:
  • 180 g d'avellanes crues
  • 180 g de sucre (jo l'utilitzo morè)
  •  4 clares d'ou
Moleu les avellanes i barregeu-les amb el sucre i les clares a punt de neu. Col·loqueu una làmina de silicona o un full de paper vegetal damunt d'una safata gran per anar al forn i aneu-hi repartint la pasta amb una cullereta.

Enforneu-ho amb el forn prèviament escalfat a uns 150 ºC i, quan veieu que comencen a enrossir-se i comproveu que estan cuites, apagueu el forn i deixeu-les-hi uns 10 minuts més.

Veureu que, un cop fredes, es desprenen fàcilment.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada