.

Amb aquest blog vull delectar-vos amb les receptes culinàries que vaig experimentant dia rere dia. Espero que us engresqueu a provar-les, i no dubteu a fer-me arribar qualsevol comentari o suggeriment.

diumenge, 5 de desembre del 2010

Pastís de poma de la iaia d'Olot

Apple cake of the grandma from Olot /Pastel de manzana de la abuela de Olot


M'agrada molt que, d'un temps ençà, al programa Cuines de TV3, hi apareguin cuinant persones que no en són professionals. Fa uns dies, la Carme, d'Olot, ens va fer un pastís de poma molt fàcil de fer i que queda boníssim.  A més, les proporcions dels ingredients són molt fàcils de recordar.

Ingredients:
  • 2 ous
  • 100 g de farina
  • 100 g de sucre
  • 1 culleradeta de llevat en pols
  • 1/4 de litre de llet (un vas)
  • 4-6 pomes Golden (segons la mida)
  • Melmelada d'albercoc
Preparació:
En un bol, aboqueu-hi els ous, la farina, el llevat, el sucre i la llet. Barregeu-ho tot bé amb la batedora elèctrica. Unteu un motlle amb mantega i escampeu-hi farina pel damunt. Peleu les pomes i trossegeu-ne 2 i mitja si són grosses (quatre si són petites) a daus que barrejareu amb la massa del pastís manualment. Hi ha d'haver força poma perquè aquesta ens aguantarà la poma del damunt.

Escampeu la massa al motlle repartint bé la poma a daus. Peleu les pomes restants i talleu-les a làmines per anar-les col·locant amb gràcia damunt del pastís.

Poseu-lo a coure al forn prèviament escalfat a 250ºC durant uns 3/4 d'hora. Per assegurar-vos que és cuit, podeu punxar-lo amb un punxó i comprovar que surt sec. En treure'l del forn, deixeu-lo refredar una miqueta i pinteu-lo amb la melmelada amb l'ajuda d'un pinzell.


14 comentaris:

  1. jo també el vaig veure i vaig pensar que era fàcil i segur que bo. el teu t'ha quedat més bonic que el de la tele, la veritat.

    ResponElimina
  2. Gràcies pels elogis, Manel. Puc certificar que és senzill i molt bo.

    ResponElimina
  3. Que bé aquesta recepta tan fàcil i bona. Aprofitem per desitjar-te un molt bon any!

    ResponElimina
  4. Hola guapa tu

    aquest pastís queda molt i molt bo, jo en faig un de practicament igual , que em va donar la recepta fa mes de 30 anys el SR. Enríc, un pastisser de Mataró, i sempre queda molt i molt bo

    mil petonetes Susanna

    ResponElimina
  5. Hola Susanna, realment és una d'aquelles receptes que han anat passant de generació en generació. I ben fàcil i i bo, sí.

    ResponElimina
  6. NO ESTA LA TEMPERATURA MASSA FORTA? PER CERT, ADALT I ABAIX O NOMES ABAIX?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Maribel,
      La temperatura ja està bé, si no, queda crua la poma.
      Jo l'encenc només de baix. Sempre hi ets a temps d'encendre'l de dalt si veus que et queda poc torrat de sobre.

      Elimina
  7. Precisament avui l'he tornat a fer. És una passada de pastís. Jo el faig amb farina per a cel.líacs, amb les mateixes proporcions i està boníssim.
    Carme.

    ResponElimina
  8. Hola Carme,
    Quina casualitat, jo també l'anava a fer avui amb pomes de l'hort, però finalment he canviat d'idea. És un recurs que resulta molt i que, a més, és fàcil de fer i amb ingredients que solem tenir a casa.

    ResponElimina
  9. Nyam nyam quina gana que em vé

    ResponElimina
  10. Molt bé, un blog molt interessant.

    ResponElimina
  11. He entrat en aquesta pàgina per buscar pastissos sense gluten i m'ha sortit aquest pastis com a pastis per celíacs, no especifiqueu quin tipus de farina hi poseu.
    Gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. En aquest cas està fet amb farina de blat, per tant no és apte per a celíacs. Però només cal que canviis la farina i ja està, no?

      Elimina
  12. Moltes gracies per la recepte i els comentaris ,estic en plena elaboracio pinta molt be per el moment.. gracies el pintare amb melmelada de figues.

    ResponElimina