.

Amb aquest blog vull delectar-vos amb les receptes culinàries que vaig experimentant dia rere dia. Espero que us engresqueu a provar-les, i no dubteu a fer-me arribar qualsevol comentari o suggeriment.

dijous, 3 de desembre del 2009

Lluna de xocolata (o Sacher minvant)

Chocolate moon or waning Sacher/ Luna de chocolate o Sacher menguante


Ahir vam anar a sopar a casa la Lili i en Miquel, que ens van oferir una finíssima crema de carbassa i un llom de dos colors a la sal acompanyat amb compota de poma i saltejat de bolets variats amb ceba. Tot plegat, exquisit. Després de la novedosa degustació de formatge de pesto (que era de color verd!) vam completar el sopar amb un tall de Sacher. Bé, la meva versió del Sacher.


Aquest és un pastís austríac de xocolata per tot arreu, amb diferents pisos de melmelada i amorosit amb una mica de licor. Crec que va ser un dels primers pastissos amb cara i ulls que vaig aprendre a fer, i ja el tinc molt per mà de manera que em costa molt fer-hi canvis. El meu Sacher és un pastís amb la cobertura de xocolata dura, i els que coneixeu l'autèntic Sacher debeu saber, com ahir em deia el Miquel, fill de pastissers, que la xocolata de l'autèntic Sacher no ho és pas, de dura. Jo us presento la meva recepta, i vosaltres hi podeu introduir les modificacions que us vinguin de gust.

Ingredients:
  • 200 g de sucre
  • 200 g de farina
  • 6 ous
  • 200 g de mantega
  • 1 sobre de llevat
  • 250 gr de xocolata de cobertura
  • melmelada de gerds o una altra
  • Licor Grand Marnier o un altre


Separeu els rovells de les clares i bateu els rovells amb el sucre. A continuació afegiu-hi la farina que prèviament haureu barrejat amb el llevat. Agregueu-hi la mantega i  uns 100 g de xocolata foses al bany maria. Finalment afegiu-hi les clares a punt de neu, incorporant-les amb compte de manera que quedi una massa esponjosa.

Unteu el motlle amb mantega i enfarineu-lo. Aboqueu-hi la massa i poseu-lo al forn ja calent a uns 180ºC durant uns 45 minuts. Comproveu que el pastís ja està cuit punxant-lo amb un escuradents. Deixeu-lo refredar.

Un cop fred, desemmotlleu-lo i obriu-lo per fer-ne tres pisos. Si n'hi podeu fer tres, no n'hi feu dos. Amb una cullera empapeu cada un dels pisos amb el licor que tingueu i escampeu-hi la melmelada. Munteu el pastís i recobriu-lo tot amb la resta de xocolata que haureu fos al bany maria. Si voleu que la xocolata de cobertura us quedi toveta, podeu afegir-hi mantega al fondre-la, al vostre gust.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada