.

Amb aquest blog vull delectar-vos amb les receptes culinàries que vaig experimentant dia rere dia. Espero que us engresqueu a provar-les, i no dubteu a fer-me arribar qualsevol comentari o suggeriment.

dimecres, 4 d’abril del 2012

Calamars amb patates i pèsols

Squid with potatoes and peas / Calamares con patatas y guisantes

Uns dies enrere, mentre estava comprant els queviures per anar passant els dies, vaig veure a la peixateria uns calamarsets frescos molt assequibles i no vaig dubtar a comprar-ne. Després de rumiar com els faria, descartant-los fregits, em van venir a la memòria aquells calamars amb patates i pèsols que feia el pare.

Un cop a casa, vaig començar la recerca d'alguna recepta apropiada, i per la qual no em faltessin ingredients... (d'alls, cebes, patates, tomàquets, pèsols congelats... sempre se n'han de tenir, a casa). No em va costar gaire, quan busco plats tradicionals de les nostres terres, normalment els acabo trobant a El gran llibre de la cuina de les àvies, de Jaume Fàbrega.


Ingredients:

  • 1/4 de Kg de calamars (també es pot fer amb pop o sípia)
  • 1/2 Kg de patates
  • pèsols
  • 1 all
  • 1 ceba
  • 2 tomàquets
  • 1 grapat d'ametlles
  • aigua
  • oli
  • sal
Preparació:
Netegeu els calamars. Si són petits, com eren els meus, carregueu-vos de paciència, ja us ho dic.
Talleu-los a rodanxes (o a daus, si són grossos).
Poseu-los a sofregir en una cassola amb una mica d'oli, la ceba i l'all picats (jo els pico amb la batedora).
A continuació hi afegiu el tomàquet prèviament ratllat i acabeu de fer el sofregit (us ha de quedar ben confitat, ja sabeu que això vol una estona...).
Un cop fet, hi aboqueu les patates, pelades i tallades a daus, i ho cobriu amb aigua.
Afegiu-hi la quantitat de pèsols que vulgueu.
Tasteu-ho de sal i deixeu-ho coure una mitja horeta llarga, amb la cassola tapada.
Uns minuts abans de treure-ho del foc, afegiu-hi una picada d'ametlles.

Apa, que vagi de gust!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada