.

Amb aquest blog vull delectar-vos amb les receptes culinàries que vaig experimentant dia rere dia. Espero que us engresqueu a provar-les, i no dubteu a fer-me arribar qualsevol comentari o suggeriment.

dissabte, 13 de novembre del 2010

Musclos al vi blanc

Mussels at white wine/ Mejillones al vino blanco
No fa gaire temps que em vaig atrevir a fer musclos a casa i, de moment, he començat amb aquesta recepta que és ben senzilla i, crec, queden prou bons. 

Si no els heu de cuinar de seguida que els compreu, els podeu guardar a la nevera embolicats amb un drap moll per conservar la humitat. Dels musclos, el més pesat és la neteja, però...tampoc n'hi ha per tant! És qüestió d'agafar un bon ganivet i anar rascant per fora i, si és el cas, anar estirant els trossos de corda.

Aquesta recepta l'he treta d'un llibre de receptes per cuinar amb el wok (un altre desconegut per mi i que, tot just ara, estic descobrint): Wok. Cocina sana, sabrosa y rápida. Ara que, m'imagino que es pot fer el mateix procediment amb una cassola de les nostres... Aquí en teniu la meva versió:

Ingredients per a 4 persones:
  • 6 cullerades d'oli (d'oliva o no)
  • 3 dotzenes de musclos
  • 3 cebes 
  • 3 grans d'all
  • 40 cl de vi blanc
  • 3 cullerades de julivert picat
  • 3 fulles de llorer
  • sal
  • pebre
Procediment:
Peleu les cebes i trossegeu-les ben petites. Peleu els alls i piqueu-los juntament amb el julivert.
Escalfeu l'oli al wok a foc mig i, tot seguit afegiu-hi la ceba, l'all i el julivert per ofegar-ho tot plegat durant uns minuts, fins que la ceba s'estovi i quedi d'un groc transparent.

Aboqueu-hi els musclos ben nets i aneu removent-los de tant en tant a foc viu fins que els musclos s'obrin i s'hagi evaporat la major part del suc.

Abaixeu el foc i afegiu-hi el vi blanc i el llorer i aneu-los donant voltes durant uns  10  minuts més. Salpebreu-los  al darrer moment i serviu-los calents (si hi poseu la sal massa aviat us quedaran secs!).

2 comentaris:

  1. M'agraden molt els músclos, però a casa és difícil de menjar, als meus fills no els hi agraden gens. M'he de contentar amb la teva foto que per cert fa molt goig.

    ResponElimina
  2. Jo menjo musclos però no tinc fills...No es pot tenir tot, oi? ;-)

    ResponElimina