.

Amb aquest blog vull delectar-vos amb les receptes culinàries que vaig experimentant dia rere dia. Espero que us engresqueu a provar-les, i no dubteu a fer-me arribar qualsevol comentari o suggeriment.

dilluns, 23 de novembre del 2009

Salmó amb salsa de formatge blau i patates caramelitzades

Salmon with blue cheese sauce and caramelized potatos
Salmón con salsa de queso azul y patatas caramelizadas


Ahir van venir a dinar la Montse i en Pere. Feia molt de temps que no ens vèiem després del meu enclaustrament per les oposicions. En tornar de la passejada per les paradetes del mercat del diumenge, vam entaular-nos a casa per gaudir del dinar amb la seva companyia. A continuació de l'amanida, vam assaborir aquest salmó amb salsa roquefort, si bé jo no hi vaig posar tants acompanyaments. 

La veritat és que va tenir molt d'èxit i és molt senzill de fer. Aquí en teniu la recepta, tal com la vaig fer jo:

Ingredients (per a 4 persones):

  • 4 talls de filet de salmó
  • 200 gr de formatge blau
  • 300 ml de nata líquida
  • un parell de patates mitjanes
  • mel
  • 50-100 gr de mantega
-->
Preparació:
Peleu i talleu les patates a rodanxes gruixudes d'1 cm aproximadament i caramel·litzeu-les amb mel. Amb un ganivet  d’untar, unteu-les amb mel i daureu-les en una paella amb una mica de mantega (ara me n'adono que jo ho vaig fer amb un pinzell i no es notava gairebé la mel). Quan estiguin dauradetes, poseu-les en una safata al forn a uns 200ºC amb unes gotes d’oli d’oliva. Al cap d’uns 15 minuts, feu el mateix amb el salmó, però sense mel. Salpebreu-lo.  Passeu-lo banda i banda per la paella i enforneu-lo a la mateixa safata de les patates durant un quart d’hora havent-ne abaixat la temperatura a uns 160ºC.

I a continuació, la salsa! En una paelleta, aboqueu-hi una mica de nata líquida i el formatge blau a trossets i remeneu-ho fins que el formatge es desfaci i quedi espesset. Aneu-hi afegint nata al vostre gust. La quantitat de formatge també és cosa vostra, segons si us agrada més o menys fort. 



Serviu el plat amb la salsa pel damunt o en una salsera a part.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada