.

Amb aquest blog vull delectar-vos amb les receptes culinàries que vaig experimentant dia rere dia. Espero que us engresqueu a provar-les, i no dubteu a fer-me arribar qualsevol comentari o suggeriment.

dijous, 2 d’agost del 2012

Sangria

Sangria / Sangría

Bones!
Ja vaig tard... Amb la calor que està fent i jo aquí anar-me posposant penjar aquesta recepta que feia molts dies que tenia pensada per compartir. Aquesta vegada, una beguda (boisson, que diuen en francès -amb b i no pas amb p!"), i molt d'estiu (sempre i quan no hagueu de treballar després, eh?). La recepta original és del meu pare que, cada any, en prepara una de gran volum per a l'arròs que, tradicionalment des de fa qui sap quants anys ja, fan els membres de la colònia de Sabadell a Guils. Fins aquest estiu no m'he atrevit a preparar-ne i, com la majoria de receptes que publico aquí, té prou èxit (si no, no les penjaria, és clar).

És que, a més, l'ocasió s'ho val, ja que ens n'anem a viure justament a Guils. Estic tan xocada que encara no m'ho crec. Bé, tampoc ha estat casualitat, que la sort es va a buscar, eh? Però vaja, de seguida que ho vam saber, ja vam posar fil a l'agulla i ens vam posar a empaquetar totes les "pertinences" per a endur-nos-les cap allà dalt, o bé ens hem desprès -per fi- d'altres objectes que estaven ja en desús.

Vinga va, perquè no us impacienteu, aquí en teniu la recepta:

Ingredients

  • 2 l de vi negre
  • 1 l d'aigua amb gas
  • 6-9 cullerades de sucre negre (al gust)
  • 1/2 vas de ginebra
  • 2 taronges
  • 1 llimona
  • 2 préssecs
Procediment
Un parell de dies abans del dia que la vulgueu tenir a punt, peleu els préssecs i les taronges, i talleu-los a trossos petits. Poseu aquesta fruita a macerar amb el vi negre i el sucre en una olla a la nevera.

Per una altra banda, ompliu amb aigua les glaçoneres del congelador (bé, com sabeu, no cal que arribi l'aigua a dalt de tot).

El dia que vulgueu prendre la sangria, afegiu-hi l'aigua amb gas, la ginebra, i la llimona tallada a rodanxes i, aquestes, tallades a grills (amb pell, per a que els comensals puguin destriar-la de la taronja).

Finalment, i just en el moment abans de servir-la, afegiu-hi força glaçons.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada